torsdag, augusti 10, 2006

Tiden lider och vi med den

Oj oj oj vad tiden rusar. Om en månad är jag en gift kvinna.

Har lite småpanik över att det är så kort tid kvar och många trådar hänger halvlösa inför bröllopet. Roade (?) mig med att sätta mig ner och göra en lista med de återstående actionpunkterna. Den blev två sidor lång. Fast då har jag tagit med sådana saker som "hämta nyckel" och "köpa bordsvatten". Men det ska ju göras.

Efter lite svett och panik har jag nu en strukturerad och fin lista med aktivitet, ansvarig och klardatum i Excel. Ordning och reda.

Annars rullar det på. Jobbet har dragit igång och jag är inne i den gamla trallen "sist från kontoret" hela denna vecka :-( Men då har jag ju min härliga cykeltur som väntar. Rumpan ömmar mycket mindre nu, tackar som frågar. (Och jag har fått stränga order av en god vän tillika språkpolis att aldrig benämna den som "röv" utan använda det så här i kräftfisketider mer passande ändalykt.)

Hemmet blir mer och mer hem-likt. En kartong åt gången är parollen, nu har vi nog betat av hälften av de 100(!) vi hade med oss för två veckor sedan. Idag köpte jag dessutom gardintyg på Åhléns till sonens rum. Sprillans nytt, inkom igår. Först för en gångs skull! Så nu ska den gamla symaskinen dammas av. Visserligen har jag inte sytt något av värde sedan jympapåsen i fjärde klass men jag menar: hur svårt kan det vara?? Rapport och förhoppningsvis bild kommer (kameraladdaren har ännu inte dykt upp från kartonginfernot).

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

"Hur svårt kan det vara?"....

Svar: Precis hur j-a svårt som helst.... (!)

Rapportera om hur det går, kanske testar jag igen, tänkte sy linneservetter under samma paroll: hur svårt kan det vara? :)

fredag, augusti 11, 2006  
Blogger Agata said...

Nej då, inte är det svårt!

I synnerhet inte om man kostar på sig att använda tygets hela bredd till längderna.
Om man - som jag - ger sig på att sy panelgardiner så måste man mäta och klippa och vika och stryka innan man kan sy sina raka sömmar. Och det är det som är pyssligt - inte själva syendet. (Eh, nej, så heter det väl inte? Men "sömmandet" lät så 40-taligt...)

Åh, så roligt det låter med inflyttning! Jag älskar att flytta!

fredag, augusti 11, 2006  
Anonymous Anonym said...

Via en blogg, via en till och sedan en länk hit. Och vem hittar jag då - om inte dig! :o) Vem jag är - hon som förföljer dig på nätet... gamla polaren från Sigtuna! Numera en gift, sliten och fet tvåbarnsmamma utan tålamod, som bor i radhus i småstaden, går omkring osminkad, är ständigt trött och har varit mammaledig sedan urminnes tider. Kul att läsa om barn, hus och bröllop. Lycka till med allt!!!
//Annika

måndag, augusti 14, 2006  
Blogger LaBello said...

AnnicaB och Agata: jag lovar att rapportera hur det går. Nu har jag köpt tråd också, så snart kan det nog bli nåt!


Annika: Ha ha ha - vilken stalker du är!! :-D KUL att höra från dig. Bor ni kvar i N? Två barn - hur gamla? Måste nog maila dig tror jag... Kram!

måndag, augusti 14, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home