torsdag, mars 16, 2006

Världens bästa sambo

Jag har nog världens bästa sambo trots allt. Antingen tjyvläser han här (fast han har inte ens adressen) eller så läser han mig som en bok. För precis efter att jag spytt upp mitt förra inlägg kom han och sade "Jag tar sonen så kan du åka och träna, du behöver ladda batterierna och vara lite för dig själv tror jag".

Så nu har jag varit och tränat SJÄLV (tog i som en tok!) och duschat, bastat och läst i min pocketbok på bussen och ringt en kompis jag borde ringt för länge sedan. Och så hann jag in på ICA och köpte sambons favvoblomma och en påse av hans favvogodis - trots att det bara är torsdag - för jag fick så dåligt samvete för att jag bara tänker på mig, mig, mig och kräver en massa spejs och han bara ställer upp utan knot. Och så grät jag en skvätt när jag kom hem och vi kramades och han sade att det är jag som ställer upp och att det kan vara tufft men att vi faktiskt har det jättebra och så har vi ju världens underbaraste lilla son (när han inte är spysjuk då...).

Så nu känns det skönt igen. Fastän lägenheten fortfarande ser ut som skit. Men det är, som Karlsson säger, en världslig sak!

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Jag förstår hur du känner, sådana där dalar har vi nog lite till mans. Ta det lugnt i helgen och strunta i städningen, njut av sombon och sonen istället.
Trevlig helg!
Kram Bea

fredag, mars 17, 2006  
Blogger Elin said...

Jag tror på nummer två, ja att han läser av dig som en bok. Tur nog så vet han hur han råder bot på det hela. I nöd och lust, eller hur var det nu ;)

fredag, mars 17, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home