fredag, mars 10, 2006

Bröllopsavancemang

I dag åker vi "hemåt". Sambon tar med sig sonen och åker till sina föräldrar. Själv ska jag vara hos mina. För första gången ska jag sova utan sonen *hjälp!*. Det kommer att bli tufft, men jag kan ju trösta mig med att jag förhoppningsvis kan få sova två hela nätter, snacka om lyx!

Kommer dock att ha fullt upp. Jag ska ta med mig min mamma och bröllopsplanera. Eftersom vi inte gifter oss i Stockholm och det är svårt att fixa saker på distans får man passa på när man är på plats. Därför har jag planerat in helgen i detalj.

På lördag ska jag prova klänningar, träffa två florister och prata brudbukett mm samt besöka ett antal fotografer och se om någon av dem kan ta de bilder vi vill ha. Vi vill inte ha traditionella bröllopsfoton utan mer reportagekänsla, gärna i någon annorlunda miljö, exvis industrilokal eller gatumiljö.

På söndag ska vi träffa en cateringfirma och diskutera maten och på eftermiddagen när sambon anlänt ska vi åka och titta på festlokalen igen.

Dessutom har jag fått tips på en duktig sångerska som också har ett band, ska se om de kan vara något. Jag har ganska klart för mig hur jag vill ha det med musiken (sånär som på ingångs- och utgångsmusiken som jag fortfarande inte kan bestämma mig för).

I kyrkan vill jag ha saxofonsolo (För kärlekens skull) och soloång (You are the sunshine of my life eller Get here). Och ombord på båten som transporterar oss från kyrkan till festen vill jag ha soft jazz alt. "Real-Group-sång" till champagnen. Och på festen liveband som både kan spela bugglåtar, schlagers och moderna toner. Helst ska de även kunna kompa allsången under middagen. Eventuellt även en diskjockey senare på kvällen, det är iaf sambons önskemål. Får se vad vi kan klämma in, både i budget och i programmet. Men eftersom jag bestämmer så mycket i övrigt kanske jag ska möta honom på denna punkt... *s*

Undrar om det är så i de flesta fall - att bruden bestämmer det mesta? I vårt fall är det en kombination av att jag har mer tid att fundera och undersöka saker iom att jag är hemma på dagarna och kan ringa en massa samtal osv, plus att jag nog har en klarare bild av hur jag vill att det ska vara. Sambon har givetvis veto på alla beslut, men har hittills tyckt att mina förslag varit bra. I ett fall har han nobbat och det var min prorotyp till inbjudan som han inte gillade. Kontrade då med ett annat - och faktiskt bättre - förslag, så nu går vi på den linjen.

Annars brukar jag köra med devisen "du får tycka som du vill, bara du tycker som jag". Känns som en bra grund för ett lyckat äktenskap! :-D

1 Kommentarer:

Blogger Elin said...

Fotoidén tycker jag låter bra. Det är kul med lite udda foton :)

lördag, mars 11, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home