torsdag, mars 09, 2006

Kanin på fallrepet

Jag är en person som älskar grönsaker i alla dess former. Har alltid gjort. Det är nog också min räddning - eftersom jag äter MYCKET skulle jag se ut som ett hus om jag inte tog en stor del av tallriken med grönsaker.

På sistone har jag dock märkt att jag tycker mindre och mindre om tomat. Vet inte vad det är, men det känns liksom tråkigt och lockar inte alls. Särskilt inte innanmätet, kärnorna eller vad det kan kallas. Det fasta tomatköttet är fortfarande rätt okej. Och körsbärstomater går bra. Men vanliga - nej tack.

Man kanske kan kalla mig tomatkonnässör. Eller petig.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Tomaterna är ju jättetrista så här års så det är inte särskilt konstigt tycker jag (som håller med om varje ord du skriver).

torsdag, mars 09, 2006  
Anonymous Anonym said...

Håller till viss del med. På sydligare breddgrader älskar jag tomater, i grekland, italien osv. Där SMAKAR de tomat och inte vatten. Här hemma köper jag alltid kvisttomater, de har i alla fall LITE mer smak. Dessutom tar jag alltid bort kärnor när jag skär ner dem i sallader. Det är fruktköttet som smakar, och så blir inte salladen lika "soggig" :)

fredag, mars 10, 2006  
Blogger LaBello said...

Maria: det blir bättre när våren kommer alltså?

Annicab: Åh, solvarma grekiska tomater - *yummi*. Vi ska ju åka till Kanarieöarna över påsk - kanske kan hoppas på goda(re) tomater där?!

fredag, mars 10, 2006  
Blogger Agata said...

Tomat ÄR tråkigt. Åtminstone de aktuella butikstomaterna som liksom inte fått mogna klart.

Men körbärstomater gillar jag också!

fredag, mars 10, 2006  
Blogger Elin said...

Säger som ovan, det är supertråkig tomatsäsong just nu. Jag köper nästan alltid körsbärstomater. Helst de på lösvikt eftersom de är så snygga när de hänger på klasar på små gröna kvistar. Tomatkonnässör sa du?! ;)

lördag, mars 11, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home