torsdag, mars 16, 2006

Bläääääääääääääää

Usch. Är bara så himla utled och less på typ allt! Sonen hade feber i natt och vaknade en gång i halvtimmen från 02.30. Han har varit superklängig hela dagen och bara velat vara i famnen, jag blir tokig av att jag inte ens kan gå på toan utan att han gråter. Är dessutom trött på att bara vara hemma men orkar inte hitta på något, dessutom kan han ju smitta. Har försökt komma på bra stajl på våra inbjudningskort och placeringskort, men inget blir snyggt och alla andra är mycket duktigare och varför skulle jag prompt göra dem själv, kan jag inte köpa som alla andra vettiga människor? Å lägenheten ser ut som skit, men inte orkar jag röja heller. Sambon tycker oförklarligt nog att "det är inte så farligt" så därifrån kommer inget under att hända heller (typ att han säger "Lägg dig i soffan med den här blanka veckotidningen LaBello, så tar jag ungen under armen och dammsuger och plockar undan med andra handen. Förresten fixar jag en mysig trerätters som vi kan äta sedan när han somnat som en mönstergosse kl halv åtta"). Nej, snarare är det så att när han avlastar och tar pojken (för det gör han såklart) så går han efter mig och är där jag är. Gaaahhhh! Jag vill vara i freeeeeeeed!!!! Nä, nu går jag in på muggen med den där blanka tidningen och kommer inte ut förrän om en timme. Förhoppningsvis som en gladare och snällare mamma och sambo.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

wey! Känner SÅ mycket igen mig!
Styrkekram! (och jag saknar faktiskt bebisarna mina stortjejer var en gång i tiden...och fortfarande (!) låser jag in mig på toa för att få vara ifred.
/Cilla

torsdag, mars 16, 2006  
Blogger LaBello said...

Haha, toan får bli vårt andningshål tills ungarna kommit upp i tonåren. :-) Tänk att du har så stora barn!

torsdag, mars 16, 2006  
Anonymous Anonym said...

Ifall du vill ha lite ideér till inbjudningskorten så kan du slinka in på Panduro vetja :) Eller så kan du göra det enkelt för dig. Köp ett styvare papper i den färg du vill ha, sedan skär du typ en fyrkant eller nåt i det.Och så viker du det. Sedan tar du ett tunnare papper, ungefär som läskpapper fast kanske lite tjockare och har det inne i det tjocka pappret. PÅ det kan du kanske senmåla ett lite hjärta eller nåt och skriva texten. Och så binder du om båda papprena med ett fint snöre. Ifall du vill ha hjälp/inspiration så kan du bara mejla mig så hjälper jag till. :)

fredag, mars 17, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home