söndag, februari 20, 2011

Gul snö

Jag lämnade fortet och tog en promenad i solen. Det var härligt. Jag gick i 41 min. Jag vet det på minuten eftersom det var exakt så lång tid kvar på ljudboken jag lyssnade på när jag gick ut och jag hörde sista ordet läsas när jag svängde in på uppfarten.

40 min i modest tempo - vad kan det ha blivit? Låt oss gissa på 3 km. På denna lilla runda mötte jag kanske fem personer med hund i koppel. Och på denna runda passerade jag EN MILJON gula fläckar i snön. Jag överdriver inte!

Alltså, jag har egentligen inget emot hundar. Och jag vet att man inte kan begära att hundägare ska skotta upp den gula snön på samma sätt som de (flesta) tar hand om hundbajset. Men jag kan inte låta bli att tycka att det faktiskt är s-u-p-e-r-ä-c-k-l-i-g-t med alla gula fläckar som kantar promenadvägarna här i söderort. Det är ju för farao snitslad bana.

Hoppas på antingen a) lite mer snöfall så att det försvinner under nysnön eller b) vårväder så att det gula töar undan. Vik hädan gulsnö!

Fotnot. Det kan också vara så att den här aversionen och vresigheten kan bero på blodsockerfall. Dags för lunch.

Etiketter: , ,

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home