torsdag, januari 27, 2011

The King's Speech

Var på förhandsvisning av The King's Speech ikväll. Fram till häromdagen hade jag inga direkta förväntningar - kostymfilm med Colin Firth som en stammande kung George VI lät ju sådär. Sedan kom offentliggörandet av Oscarsnomineringarna och jäklar vad det skrällde till: 12 st! Förväntningarna steg från knähöjd till trätopp direkt.

Nominerad eller inte. Den här filmen var ingen höjdare i min bok. Mr Firth gör iof ett gott arbete och visst fanns det små knorrar här och var. (Och det var fascinerande att inse att jag faktiskt har noll koll på regentlängden i Storbritannien pre Drottning Elizabeth.)

Icke desto mindre kändes den seg, lång och lite same same. The King's Speech får en tvåa av mig. Jag lär väl få äta upp det den 27 februari om/när den drar hem en massa statyer på galan.

Etiketter: ,

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home