fredag, januari 21, 2011

Lyckat inköp

Jag har linser sedan urminnes tider och alltid gått till optiker varje halvår för koll. Sedan ett par år har jag övergått till endagslinser, vilket är lite dyrare än månadslinser men otroligt mycket skönare. Man slipper hålla ordning på vätskor och burkar och kan bara ta ur och kasta dem när kvällen kommer. Dilemmat är bara att när de är slut så är de slut - man kan liksom inte köpa sig tid genom att köra dem några dagar extra.

Häromdagen insåg jag att jag inte haft stenkoll på hur många som återstod, och att det nu handlade om dagar innan jag skulle få gå omkring halvblind. Inte hade jag tid att boka tid och åka till min Synsamoptiker för den sedvanliga kontrollen, än mindre att vänta på att de ska beställa hem linserna (eftersom jag har korrigering för astigmatism brukar mina styrkor aldrig finnas i lager).

Så jag klickar in mig på Lensway, fyller i mina styrkor och adressuppgifter och trycker beställ. Detta var i förrgår förmiddag. I går hämtade jag ut dem på mitt lokala postombud. Snacka om expressserivce! Till råga på allt hade de just mina linser på kampanj, så jag betalade ca halva priset mot normalt Synsampris.

Okej, jag fick inte bända upp ögonlocken och konstatera att allt ser fint ut. Men det kan jag faktiskt avvara.

Etiketter: , ,

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Hej

Vad kul att du är nöjd med vår service och priser!

Hoppas du ser som en örn med linserna i! :)

MVH LensWay

måndag, januari 24, 2011  

Skicka en kommentar

<< Home