söndag, januari 09, 2011

Tea time

Har fortsatt jakten på Jackan och letat på diverse ställen i stan. Efter fortsatt research har Kensington nu fått konkurrens av släktingen Trillium, dessvärre är denna slut överallt. Konstigt. Att varma dunjackor inte finns på lager efter en vinter som denna? Om jag hade varit strlk XS eller om jag hade suktat efter en grön eller brun KANSKE jag kunde haft tur. Men svart i strlk M - glöm din dröm.

Trillium, snart min?


Nåväl, det verkar komma en ny sändning med ett fåtal jackor nångång under januari (oklart när enligt samtliga säljare). Står på väntelista, tillsammans med 100-tals andra hugade köpare. Såfort jag får smset/telefonsamtalet är det jag som tjurrusar till återförsäljaren. To be continued, således.

Kom dock inte tomhänt hem efter min shoppingräd. Två rara tekoppar från Mateus i favoritfärgen Plum fick följa med. De väntar nu på att bulldegen ska jäsa färdigt så att vi kan smaska på te och nybakt till kvällen.

Etiketter: , ,

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home