onsdag, januari 05, 2011

Jackan med stort J

Jag behöver en ny jacka. Min nuvarande dunjacka sjunger på sista versen och min kappa är - hrrmmmm - lite trång och har dessutom några år på nacken. I dag när vi var på Länna Sport för att köpa slalomhjälm och lite annat skidjox (se nedan inlägg ang skidutrustning) kollade jag på deras jackor och föll då pladask för Kensington Parka från Canada Goose.



Perfekt längd ner till knät, ganska tunn men ändå VARM, snygga detaljer på slejf, fickor och sömmar, ljuvligt stor kapushong som täcker hela skallen och sköna muddar.

Jag är egentligen en HM-typ som sällan handlar märken, men vinterjacka känns på nåt sätt dumsnålt att inte satsa på kvalitet. Frågan är bara om kontot klarar ytterligare ett inköp i flera-tusen-kronors-klassen, de är ju inte gratis precis. Men prisvärda, visst? Nån som har Canada Goose och kan säga hur de mår efter några år?

Etiketter: , ,

2 Kommentarer:

Blogger Lena said...

Har ingen egen men har hört att de är bra. Men en annan fråga: Länna? Var bor du nånstans? :)

torsdag, januari 06, 2011  
Blogger LaBello said...

Lena: Vi bor i Örby men tog Länna "på vägen" till skidbacken i Flottsbro. :-) Var bor ni?

torsdag, januari 06, 2011  

Skicka en kommentar

<< Home