måndag, januari 19, 2009

Damn cold

Maken har fått för sig att han ska "ställa in" pannan. Och detta får han för sig samtidigt som Kung Bore bestämt sig för att återigen inta Svedala. Problemet är att min man inte riktigt vet hur känslig pannan är, så han tar liksom i lite för att få effekt. Som lax på löken sover vi med öppet sovrumsfönster. Resultat: freeeeeezing på morgonen. Det är fullkomligt vidrigt att kliva ur sängen, kan inte fort nog komma i fårskinnstofflorna. Visserligen sover man gott i svalt sovrum, iallafall om man får ha på sig pyjamas och ullfilt ovanpå täcket (maken sover obegripligt nog bara i kallingarna). Idag var det tom så kallt när vi kom hem efter jobbet att vi fick brassa på kaminen (sedan blev det å andra sidan så hett så att jag fick en försmak av klimakterievallningarna.)

Nu önskar jag bara att maken ska kalibrera klart pannan så att det blir normal temperatur i kåken igen. Fast det är klar, vid det laget har väl vädret slagit om igen och han får börja om från scratch.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Ahaa, den pannan! Först trodde jag du menade pannan pannan - som sitter på huvudet, eller, ansiket, du vet vad jag menar. Snurrigt, sorry, var inte meningen. Trevlig blogg du har!

onsdag, januari 21, 2009  
Blogger LaBello said...

Hahaha, fick en lustig syn på näthinnan när jag läste om vad jag skrivit (fast med din tolkning): "Problemet är att min man inte riktigt vet hur känslig pannan är, så han tar liksom i lite för att få effekt".

torsdag, januari 22, 2009  

Skicka en kommentar

<< Home