onsdag, januari 28, 2009

Bra vibrationer

Kören jag är med i har ju schlagerinriktning och till våren ska vi framföra konsert på temat "Svenska schlagervinnare". Mot min vana på senare år (lärt mig av misstagen kan man kanske säga) har jag volonterat till producentgruppen. Kunde inte låta bli. Tillsammmans med Ika och tre andra får jag vara med och sätta ramarna, kan inte bli annat än bra. Ser framför mig en schlagerglittrig scen, kanske med Carolas ljusbåge från Främling-året, liveband, taggad kör och publik utrustad med mentometerknappar redo att utse tidernas bästa schlagervinnare.

Funderar över vilken låt jag själv skulle sätta som tidernas bästa. Det finns ju så många! Lite beror det på dagsformen. Idag ser Topp 5 ut så här:

1. Dag efter dag (Chips)
2. Satellit (Ted Gärdestad)
3. Tusen och en natt (Charlotte Nilsson)
4. Bra vibrationer (Kikki Danielsson)
5. Det börjar verka kärlek banne mig (Claes-Göran Hederström)

Och om mindre än två veckor drar cirkusen igång igen: 7 feberuari 20.00 på SVT1. Missa inte.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Jag måster erkänna att jag inte är så förtjust i Satellit, det där hemska BM-arret hjälpte ju inte heller direkt... Jag tror vi i flöjterna hade tre, kanske max fyra toner i hela låten...

torsdag, januari 29, 2009  
Blogger Finna said...

Vilket kul tema!! :D Och visst längtar man till 7 feb!! KRAM!

torsdag, januari 29, 2009  

Skicka en kommentar

<< Home