måndag, maj 07, 2007

Gräsänka, gå och lägg dig!

Maken är på konferens, jag har huset och kvällen för mig själv. Lilleman somnade enligt plan kl 20. En kvart senare var köket städat. Där borde jag tagit kvällen i akt och antingen gjort lite nytta såsom skurat badrummet, alternativt vårdat kroppen (vaxat mustaschen, gud-förbjude-filat-fötterna ) eller åtminstone lagt mig tidigt med en god bok. Men nej. Istället fastnade jag framför Outsiders på femman, detta program om särlingar och alsköns udda typer. Idag med tema Sekt. Sedan låg ju Villaaktuellt på bordet och även fast den är kass och bara handlar om värmepumpar och trädgårdsskötsel (nej, jag HAR inga gröna fingrar och inte heller minsta intresse att odla) och dessutom är fullpumpad med små ointressanta annonser läser jag den från pärm till pärm. Tar en helt onödig macka och kopp te och fastnar sedan framför datorn, slösurfandes och kollar allt från hur räntan på lånen står till om det finns nåt kul på Blocket. *gah* Kan ingen säga åt mig att gå och lägga mig?!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home