tisdag, april 24, 2007

Rekordsnabb leverans

En kompis till mig fick barn i lördags. Vi hade väntat ett tag på att bebisen skulle komma, men då inte minsta lilla förvärk var i sikte gick de på bröllop och dansade hela kvällen. Vid 2-tiden kom de hem, och gick och lade sig. En halvtimme senare vaknar min kompis av att "det känns som att det är något på gång, men jag tror jag ska försöka sova lite till". Ytterligare en halvtimme senare väcker hon maken, ringer sina föräldrar och säger "nu måste vi nog åka". I samma ögonblick känner hon att det VERKLIGEN är på gång. Maken hann bara ringa 112 så var dottern på väg ut. Maken fick ta emot bebisen på badrumsgolvet, BB hörde alltihopa i luren och registrerade födseln till 03.42. En ambulans skickades och familjen åkte in till BB för kontroll, och fick sedan komma hem direkt. Inte ett stygn, amningen kom igång direkt. Snacka om solskenshistoria! :-)

2 Kommentarer:

Blogger Elin said...

hoho, jag undrar hur S skulle fixa en sådan där grejj!!!!!

fredag, april 27, 2007  
Anonymous Anonym said...

Oj vad läckert... Hoppas att det går fortsatt bra!

tisdag, maj 01, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home