torsdag, mars 30, 2006

Verkligheten kallar

Jag var på jobbet idag och träffade min nya chef. Jag har nämligen fått ett nytt jobb under min föräldraledighet. Eller, nytt och nytt. Det har varit en omorganisation och min tjänst har gjorts om och flyttats till ett annat team. I stora drag är det samma arbetsuppgifter, fast vissa saker har tillkommit, andra fallit bort och ansvarsområdet är ett annat.

Hursomhelst. Jag hade själv bett om detta möte för att spika när jag ska börja, vad jag ska göra och - icke minst angeläget - prata lön. Och det var ett bra möte. Jag fick den information jag ville ha om nuläget och hur de haft det sedan jag gick hem sista maj förra året. Vi kom överens om att jag ska börja jobba den 10 juli. Chefen blev hjärtans glad när han förstod att jag inte skulle komma tillbaka i augusti utan faktiskt finnas på plats under sommaren. Såg hur hans bryderier kring bemanning under semestern bara föll. Kul att kunna göra någon glad! :-)

Anledningen till att jag ska börja så tidigt är att vi pusslat med semester- och föräldradagar så att M ska kunna vara hemma med Sonen själv i nästan två månader. Sedan kommer han att börja på dagis i slutet av augusti och då tre dagar i veckan. De övriga två dagarna ska M vara pappaledig.

Ville först att han skulle börja i januari - tyckte 14 mån var lite för litet för att börja på dagis - men av rent taktiskta skäl tog vi till slut augusti i allafall. I januari finns nämligen knappt några platser och vi vill inte riskera att hamna utanför barnomsorgen. Men jag tror det blir bra. Har hört flera vars barn börjat tidigt och det har gått toppen!

Vår gemensamma sommarsemester blir en vecka före och två efter midsommar. Det blir stora släktturnén i år. Vill inte dra iväg på någotdyrt och avancerat - vi har ju Kanarieöarna nu och sedan bröllopet i september som inte är gratis precis (dagens underdrift). Hoppas bara på fint försommarväder!

Förutom att spika datum skulle vi som sagt snacka lön. Men det var ju något av ett skämt, eftersom han inte sett mig in action så hade jag typ inga argument. Kommer dock att få enligt revisionen "och lite till" eftersom han anser att denna roll jag har är mycket viktig. Trevligt!

Slutligen kunde jag konstatera att det var väldigt kul att komma in igen. Känner mig faktiskt sugen på att börja jobba igen. Det har varit underbart att vara hemma så här länge, men nu räcker det. Börjar faktiskt bli lite rastlös, så jag ser fram emot att njuta av de sista mammalediga månaderna och den stundande våren och sedan med gott samvete få lämna över stafettpinnen till sambon.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home