torsdag, mars 23, 2006

Tidningstrick

För mig har det alltid varit viktigt att ha morgontidning. Det ger mig en känsla av att hänga med i världen och är ett slags bevis på att jag har både råd och tid för kunskap. Därför har jag prenumererat på DN sedan jag flyttade till Stockholm.

Men när sonen kom fick jag ett annat fokus och högen med olästa tidningar blev bara högre och högre. Så när prenumerationen gick ut förnyade jag den inte. Det kändes som onödiga pengar och slöseri på ett och annat träd.

Det har ringt åtminstone två försäljare under den här tiden och lockat med olika erbjudanden. Jag har konsekvent nobbat dem, med samma argument som ovan.

Men i tre dagar har nu DN dimpt ner på hallmattan utan att jag bett om det. Och jag har läst dem alla tre! Antingen har de ett pryo-tidningsbud som inte kan läsa, eller så är det ett oerhört smart reklamtrick från DN:s sida. För jag minns nu varför jag gillade morgontidning.

Så om det ringer någon försäljare misstänker jag att de får en återvändare. Ialla fall om det är jag och inte sambon som svarar!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home