fredag, januari 27, 2006

Skum lukt

Jag köpte ett skärp på Lindex häromdagen (med Ameliakupong, icke centrifugerad). Det lär ska vara skinn men det luktar skitkonstigt, typ... mögel! Funderar nu på om man kan vädra det så att lukten försvinner? Vet dock att det kan vara svårt att få skinn att sluta lukta.

För ett antal år sedan var jag på semester i Spanien. Ville så hemskt gärna ha en skinnryggsäck (som var största mode just då) och hittade en snygg, väldigt billigt, på en marknad. Den luktade dock lite skumt, så hela semstern (2v) fick den stå på balkongen och vädra. Lukten försvann såpass mycket att den gick att använda, så väl hemkommen blev det favoritväskan alla kategorier. Tills en dag då det regnade och ryggan började stinka igen - rejält.

Något senare gick ena axelremmen av. Travade iväg till en skomakare som kunde laga den. Men han sade "det är ju inte bästa kvaliteten på det här skinnet". Vaddå, det ska ju vara ko, det sade ju den spanska försäljaren? "Nejdu, detta är KAMEL. Och inte de finare delarna heller, skulle gissa på ljumske."

Nu tror jag iof inte att mitt Lindexskärp är gjort av kamelljumske, så jag gör ett försök att vädra det så får vi se vad som händer.

1 Kommentarer:

Blogger Polly said...

Hahahahaha, kamel-ljumske! :D

lördag, januari 28, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home