måndag, januari 09, 2006

Mission accomplished

Så har årets första Friskispass avklarats. Det var faktiskt inte lika tungt som jag befarat *glatt överraskad*.

Jag går på jympa med barnpassning. Helt suverän uppfinning. Ett gäng glada pensionärstanter tar hand om bebisarna när mammorna jympar och duschar. För endast 20 bagis - snacka om billig barnvakt.

Idag lyckade jag dock tajma lillemans sömn riktigt dåligt, eller faktiskt inte alls. Så han var vaken från kl 07 till 12, och det är många timmars övertid det. Han var helt övertrött och ledsen när jag hämtade honom, men sedan tog det typ 1 minut så sov han som en stock. Promenerade hem längs vattnet - skönt men jobbigt att dra vagnen i smömodden. Som ett andra motionspass.

Hoppas dock att all denna fysiska aktivitet gör så att jag blir trött och kan sova i kväll. De tre senaste nätterna har jag somnat 03, 07 och 04. Helt sjukt!! Kan bara inte komma till ro. Jag kanske är FÖR utvilad efter julen (kan man vara det)? Om det fortsätter måste jag nog skaffa piller eller nåt. På natten ska man ju sova, inte snurra bland lakanen, surfa eller zappa mellan kassa filmer.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home