måndag, november 17, 2008

Det kostar att ligga på topp

Det går i 180 knyck för tillfället. Jobbet är kaos och huvudet är sprängfyllt av både det ena och andra.

För att ge mig själv lite ny energi skyndade jag iväg till Friskis i samma stund som maken kom hem. Men jag hade visst inte tänkt tanken fullt ut, för väl framme i omklädningsrummet öppnar jag väskan och hittar endast skor, handduk och nessecär. Inga kläder!

Stirrar som ett fån och rotar dessutom runt lite extra i den tomma väskan, som om kläderna skulle materialisera sig ur tomma intet. Kollar klockan: fem minuter till passat börjar, alltså ingen tid att hinna hem och hämta kläderna.

Vad göra - åka hem otränad? Så fasen heller!

Rusar ut i receptionen och panikköper en sport-bh och ett par cykelbyxor för överpris, kränger på mig dem samt tröjan jag kom i och rusar in i hallen lagom till musiken drar igång. Väl på plats känner jag hur cykelbyxorna (röda!) i storlek S (enda som fanns kvar) skär in i låren. BH:n å andra sidan är mer än bekväm = för stor (glömde visst att boobisarna försvunnit). Den lite för korta tishan toppade uppenbarelsen.

Men skam den som ger sig. Jag bestämde mig för att skita blankt i hur jag såg ut och körde sen hela passet på nån slags kombinerad ilska och adrenalin. Och duschen efteråt var skön - hade ju både handduk och schampoo!

Knasigast kändes att åka hem utan underbyxor och i bara bh:n under ytterjackan, typ som en blottare. Men nu är jag hemma, och känner mig faktiskt rätt så nöjd med mig själv. Redo att jobba ett par timmar till...

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

UNDERBART!!!!

måndag, november 17, 2008  
Anonymous Anonym said...

Hihi, ler av skräckblandad förtjusning när jag läser :D Skam den som ger sig som sagt! Själv går jag oftast efter minsta motståndets lag (när det gäller träning, haha) och hade nog vänt hemåt otränad den dagen.. :P

tisdag, november 18, 2008  
Blogger Unknown said...

Gud vad härligt! You go girl!

tisdag, november 18, 2008  
Blogger LaBello said...

Haha, just då var det lite surt men jag var nöjd efteråt kan jag säga!

torsdag, november 20, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home