onsdag, februari 13, 2008

Världens sämsta morsa

Fy f*n vilken vidrig dagislämning det var i morse. Jag gjorde misstaget att i bilen dit prata om att vi EFTER dagis ska åka och handla. Varpå lillen såklart trodde att vi skulle åka NU och blev totalt tokig när jag istället för att åka mot affären svängde in på dagisparkeringen. Han blev helt hysterisk, gick knappt att prata med, så jag bar helt enkelt in honom. Sedan satt vi i 20 minuter och torkade tårar och jag försökte förklara det här med NU och SEN. Vi läste lite bok och hade det hyfsat i soffan tills jag sedan var tvungen att gå - då kom nästa gråtattack och armar som klamrade sig fast runt halsen. Hans fröken tog honom och gick bort till fönstret i lekrummet för att vinka. När jag kom runt huset grät han iallafall inte, men ledsnare ögon har jag väl sällan sett. Fy fasen. Det här blir en kass dag.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Ja det är inte alltid lätt att vara pedagogisk... Lätt hänt att det blir så, ha inte dåligt samvete för det!! KRAM!!

onsdag, februari 13, 2008  
Blogger Polly said...

Urk, stackare. Det är väl ingen tröst att vi alla varit där? Jag gjorde det ödesdigra misstaget att GLÖMMA att vinka en gång på dagis, eftersom telefonen ringde när jag var på väg ut.

De ringde från dagis lite senare om det. Jag får ågren fortfarande när jag tänker på det.

onsdag, februari 13, 2008  
Blogger Linda K said...

usch trist när det blir så. man får trösta sig med att det ledsna försvinner snabbt hos små och att det säkert blev kul snabbt igen :)

onsdag, februari 13, 2008  
Anonymous Anonym said...

Säger som de andra - vi har alla varit där. Som tur är sitter det som hänt inte kvar så länge hos de små. Medan man själv kan vara ledsen och sänkt hela dagen.....

fredag, februari 15, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home