onsdag, januari 30, 2008

Plötslig gräsänka

Fick ett sms vid lunchtid igår.

"Hej Darling, jag har rövat bort din son. Vi ska ut och åka tåg, sover borta. Puss F & M".

Lite senare ett mms med bild på en lycklig 2,5-årig kille åkandes tåg, på väg till farfar.

Så helt plötsligt är jag ensam hemma i några dagar. Helt sjukt konstigt och tomt, fast samtidigt lite skönt och ffa jätteroligt för sonen - både att få göra en spännande ensamgrej med pappa och att få hälsa på farfar med fru. Dessutom får han träffa kusinen, som kommer dit i morgon.

Tajmingen var faktiskt rätt lägligt, eftersom jag var på konferens och kvällskul (Wallmans) med jobbet igår och därför är något trött i mössan idag. Som den kontrollfreak jag är hade jag förstås uppskattat lite framförhållning, men det får jag ta. :-)

M är världens bästa make och pappa. Love!

4 Kommentarer:

Blogger Polly said...

hörru babe, den där grejen ni har på bild, med ved i. Vad är det för nåt? Skulle den funka i en hörna för typ returtidningar?

onsdag, januari 30, 2008  
Blogger LaBello said...

Jomen sörrö, det är en balja gjord av återvunna bildäck, tillverkad i Afrika. Kolla här: http://www.tade.fr/start.htm. Du gör både en insats för tredje världen och en dubbel för miljön om du förvarar återvinning i den. Själv har jag en annan anordning för returtidningar som jag köpt på Granit - en papp"låda" som jag stoppar i en vanlig papperskasse från ica (syns ju inte då). Då slipper jag plocka om tidningarna när det är dags att gå till den gröna bulan. *dagens husmorstips*

onsdag, januari 30, 2008  
Blogger Polly said...

För nu står det en stor gant-papperskasse i ett hörn och bara är ful. Ja, hos pv alltså. ;) Känner jag behöver göra en insats...

Granit, sa du?

onsdag, januari 30, 2008  
Anonymous Anonym said...

He he jag väntar fortfarande på att någon ska röva bort MIG. Ja, nu menar jag inte din man alltså, utan någon annan man. Nästan vilken man som helst. Menar jag.

torsdag, januari 31, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home