fredag, januari 25, 2008

En fredag som alla andra...

Vabbar idag. Sonen skrällhostar och är lätt febrig. Pippi på teven är det som gäller. Ute strilar regnet ner för rutan och det gråa täcket lägrar sig över nejden.

Pga ovan nämnda sjuke herre fick vi igår ställa in kuratorsbesök där vi båda skulle vara delaktiga. Det blev andra gången - första besöket som fick ställas var innan jul av samma anledning. Känns som att tiden lubbar ifrån oss och vi behöver verkligen komma iväg; samtalet här hemma har liksom fastnat och jag vet inte hur vi ska komma vidare. Det är verkligen jättejobbigt att vi inte har någon barnvakt som kan hoppa in när det krisar någar timmar.

Just nu är maken på anställningsintervju, han är ju "between jobs" sedan december. Han har några grejer på gång, men det drar ut på tiden. Iof ingen fara då han har lön fram till sommaren, men det är ju rätt avgörande att det löser sig.

Som lax på löken har han fått diagnos på sitt ryggonda: diskbråck, med klena utsikter som snar bättring. Jo, det känns som att det räcker med grejer nu. Sade jag förresten att vi hade vattenläcka också?

Glimt i mörkret är att HON är tillbaka. "Hon", som jag dessutom har en lunchdejt med i närtid.

Glimt 2 är att jag har en annan tjejdejt ikväll - tapas med L och E på Picante på den hårt-arbetande-familjemor-som-behöver-egentid-men-även-sömn-vänliga tiden 18.00.

Och så är det ju fredag. Det kunde vara värre!

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Fyyy, vad jobbigt att behöva ställa in kuratorbesöket och dessutom få beskedet om diskbråck. Känns som det räcker nu för er!!!!! Själv ser jag fram emot tredje sjukhelgen i rad :(. Vabbar jag också idag, med två febriga, hostiga killar som dessutom har öroninflammation :( Jag har inte ens en tjejträff att se fram emot...

fredag, januari 25, 2008  
Blogger Elin said...

Jag är väldigt smickrad över att få vara glimten i mörkret ;)

Nu har jag funderat klart, och eftersom jag är ledig i 4 veckor och vår busa är på dagis, så kan jag barnvakta eventuellt sjukt barn nästa gång ni har en Q-tid. I nödfall så kan vi sitta i bilen på parkeringen och titta på dvdfilmer eller sjunga till bilradion om han är blyg för mig. Seså, skynda att boka om tiden nu så ska jag börja sjunga upp mig :)

lördag, januari 26, 2008  
Anonymous Anonym said...

Oh no, nu räcker det absolut med trista besked. Mitt råd är att 1) prioritera kuratorstid och 2) hitta en bra sjukgymnast till maken (om han inte redan har en... gärna med McKenzie-utbildning). Om diskbråck vet jag det mesta... Kram!

lördag, januari 26, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home