lördag, februari 09, 2008

Mellofeber

Så var det igång, högtiden som är bättre än jul och påsk tillsammans: Melodifestivalen.

Jag är riktigt nöjd med årets inramning. Snygg scenografi. Luuk är roligare och mer avspänd än i något av programmen förra säsongen och hans sidekick Björn Gustafsson skitkul. Och den inledande scenen med Arja Saionmaa som Odjob var bara hillarious.

Låtarna då? Nja. Förutom den skumma mellanakten, var låtarna det sämsta ikväll. Kändes lite unket och gammalt på nåt vis, både E-type/Poodles, Velvet och Michailoffs låtar kändes märkvärdigt bekanta (men ointressanta). På min skala från 1 (sämst) till 5 (bäst) var det ingen som kom över 3. Bäst var Lullaby - skitsnyggt arr och jättebra sångare. Men helt fel sammanhang. Amy Diamonds låt var ingen raket, men shit var tjejen är proffsig och bara 15 bast. Coolt.

Sade jag förresten att vi har platser till Globen? Tredje raden på parketten. Tror vi kommer att se rätt bra. :-)

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Du kommer att känna vinddraget från Christers fjäderplymer.

Det gör mig en smula avundsjuk.

söndag, februari 10, 2008  
Blogger LaBello said...

Ika: just den detaljen är kanske inte exakt det jag längtar allra mest efter. Men jag kan stå ut med det! :-)

söndag, februari 10, 2008  
Blogger Elin said...

sambon skullr nog kunna offra en fot, nästan i varje fall, för en plats på parketten, han älskar Mello, och tro det eller ej, HAN röstade på Christer, vet inte riktigt vaf jag ska säga...

söndag, februari 10, 2008  
Blogger LaBello said...

The Agent: Oh my, han skulle behöva gå några lektioner i Bellos Melloskola.

söndag, februari 10, 2008  
Blogger Elin said...

jag har ju en egen teori om mellolåtar, de som funkar att springa till på F&S är det som fölk röstar på, Tänk dig "I love europe" i Rålis i sommar, jag ser jämfota och handklapp, läskigt men sant...

måndag, februari 11, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home