lördag, februari 16, 2008

Skräll

Rätt kombination fast på fel plats...

Sanna och Rongedal till Globen. Kan inte säga annat än att det var rätt och rättvist.

Sannas nummer var bland det starkaste jag sett i en Melodifestival; shit, vilken uppvisning. Helt solo på scenen, sån närvaro, sån smärta, sån röst. Skitbra helt enkelt. Enda malören var kläderna - måtte någon hjälpa henne till finalen. Jag säger storslaget, jag säger dramatiskt, varför inte chiffong?

Rongedalz - ja, de är ju helsköna. Låten var väl "sådär" egentligen, men falsettsång är ju alltid uppiggande liksom sköna moves. Och det är något charmigt roligt med den där tvillingprylen.

Carola var övertänd och Andreas kom helt i skymundan av denna tornado, men låten var väl rätt ok.

Ola sjöng småsurt och låten var rätt platt, men tjejerna gillar ju honom så det var väl ok att han gick vidare. Globen kommer han aldrig till ivf.

Kebabpizzan var som jag tidigare sagt coooool.

Kvällens asgarv åstadkom Björn Gustavsson när han försökte lyfta studioman Zweigberk. Jag fick äkta kramp i magen.

För övrigt anser jag att modern dans göre sig icke besvär i Mellosammanhang. Btw - var det inte Peter Settman där i vita trikåer??

2 Kommentarer:

Blogger Agata said...

Japp. Så var det. När det gäller dans verkar de aldrig lära sig.

söndag, februari 17, 2008  
Blogger Elin said...

dansgrejjen är så tråkig, det är då man går och poppar mera popcorn och kissar...

söndag, februari 17, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home