måndag, februari 27, 2006

En lista - min första

Listor är ju ett återkommande fenomen i bloggvärlden. Så här kommer den - LaBellos första lista. Snodd rakt av från Polly.

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa?
Ja, exvis Popstar eller Fame Factory. Om jag bara vaknade upp med gudabenådad sångröst skulle jag anmäla mig på stubben.

Vilken årstid tycker du bäst om?
Våren.

Brukar du sjunga i duschen?
Nej, inte särskilt ofta.

Vilken sport tycker du är roligast att se på tv?
Melodifestivalen. Nähä, är inte det en sport?

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Nej, men kanske vid andra eller tredje.

Vad är viktigast för dig?
Sambon och sonen.

Laddar du hem musik och film från internet?
Nej. (Främst pga att programmet inte kom med när vi installerade om datorn häromsistens)

Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor?
Betala av på lägenhetslånet(trååååkigt men oh vad skönt jag skulle sova om natten sedan!)

Vad är det bästa med julafton?
Julbordet.

Tänker du mycket på ditt utseende?
Hahaha. Inte sedan sonen kom, nej.

Vad får dig att slappna av?
Åh, en kvart för mig själv varsomhelst.

Tänker du ofta på sex?
Ja, syndiga tankar är så nära sex jag kommer nuförtiden...

Är du skyldig någon pengar?
Skandiabanken och CSN.

Är du mörkrädd?
Nej.

Vilken färg är snyggast?
Alltså, det går ju inte att svara på. Det beror ju på. Faste generellt gillar jag grönt.

Tycker du matte är svårt?
Oh ja.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?
Absolut inte.

Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling?
Tja, 25.000 kr i månaden i 25 år vore inte helt fel.

När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon?
Om det är min tur att ta sonen - ca 07. Annars: så sent som möjligt (ca 9-10).

På vem/vad avreagerar du oftast din ilska?
Sambon (stackarn).

Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen?
Förbud vet jag inte om det är grejen, men om det kom en liten ande och frågade om jag liksom bara ville ta bort cigg och snus ur Universum så skulle jag göra det lätt.

Har du piercing?
Ja - hål i öronen. En hel radda i varje öra (rest från tonåren). Använder dock bara två idag.

Bråkar du och dina syskon ofta?
Nej, men ni skulle ha sett mig och min ena bror under uppväxten. Ajajaj.

Vem är den viktigaste personen i ditt liv?
Sambon/sonen. Kan inte välja en av dem.

Läser du ofta böcker?
Alldeles för sällan. Men fram till för 9 månader sedan var jag en frekvent pocketköpare.

Vad föredrar du för sorts filmer?
Romantiska komedier, gärna med Hugh Grant i en av rollerna.

Vad slösar du mest pengar på?
Kläder till Sonen.

Vill du gifta dig?
Jajjamensan, den 9 september!

Vill du ha barn?
Ja, gärna ett till fast inte än.

Vilka tvprogram som går just nu har du fastnat för?
Commander in chief.

Vilka länder har du varit i?
Ska man lista dem alltså? Ok: England, Tyskland, Holland, Spanien, Frankrike, Grekland, Italien, Österrike, Schweiz, Tjeckien, Dominikanska Republiken, Kanada, Norge, Danmark, Finland.

Vilka husdjur har du haft innan?
Guldfiskar.

Solar du ofta?
Nej.

Är du bra på att laga mat?
Skaplig.

Var badar du helst?
I pool (gillar inte saltvatten så värst)

Vad dricker du för alkohol?
Vin, Cosmo.

Vad använder du för droger? Nescafé?

Vilka djur är du mest rädd för?
Tvestjärtar.

Vad tycker du om monarkin?
Rojalist javisst!

Vilka språk kan du?
Engelska och tyska.

Har du någon gång skadat dig allvarligt?
Nej, faktiskt inte.

Vilken kändis är hetast?
Kikki.

Gillar du att dansa?
Ja, helst till schlagers och 80-talshits.

Vad har du för klädstil?
Hahaha. Mammasunkig.

Är du flygrädd?
Nej.

Vad tycker du om rökförbudet på krogen?
Kanon!

Vad dricker du helst när du är törstig?
Vatten.

Vilken är din favoritglass?
Hägensdazs Strawberry Cheescake.

Tror du på ett liv efter döden?
Alltså... jo, jag tror det. Fast hur det gestaltar sig är en annan femma.

Vilket kaffe sörplar du helst?
Latte.

Vilket mobilmärke föredrar du?
Älskar min lilla Polo. Jaså - MObil. Hmm... Samsung?

Vill du gå ner i vikt?
Ja tack, några kilo till skulle jag gärna bli av med. Och framför allt dallret på magen.

Vad har du för personlighet?
Organisatorisk tror jag lyser igenom.

Har du varit deprimerad?
Ja, fast inte djupt och inte länge.

Tycker du om sushi?
Nej, inte sedan jag blev magsjuk pga en dålig sushi för över fem år sedan. Har fortfarande svårt bara för lukten av wasabi.

Tror du på livslång kärlek?
Ja.

Vad äter du helst när du ser på film?
Popcorn. Eller vindruvor.

Lever dina föräldrar tillsammans?
Ja.

Skulle du vilja träna någon typ av kampsport?
Nej, det är inte min påse.

Har du tandläkarskräck?
Nej, fast inte är det mysigt inte.

Har du någongång haft självmordstankar?
Nej.

Är du en morgon eller kvällsmänniska?
Nej.

Vilken hårfärg har du naturellt?
Klassisk Svensk Råtta.

Biter du på naglarna?
Nej.

Är du beroende av något?
Sonens smajl och Internet.

Hur ofta motionerar du?
Räknas barnvagnspromenader? I så fall dagligen.



*Phu* Det där tog ju sin lilla tid. Men nu är den klar - min första lista.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home