tisdag, augusti 12, 2008

Hjälp på traven

Laddar mer och mer inför GI-resan, idag med prommis genom stan efter frissan samt kyckling o grönsaker till middag. Tänkte att jag kanske skulle ta internet till hjälp: nån av alla sajter med recept och inspiration. Egentligen är jag mest ute efter recept, men tänker att tips, artiklar och ev en egen sida att notera framsteg (och ev bakslag) på kanske kan få det att kännas mer organiserat.

Några kostar mycket pengar, andra lite mindre pengar och en del inget alls. Men vilken är bäst, enklast, mest användarvänlig? Nån som har erfarenhet av tex GI Viktkoll, Aftonbladets Viktklubb eller dylikt?

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Var med i Aftonbladets Viktklubb för en tid sedan, men där handlar det inte om GI, utan om antalet kalorier. Ett bra sätt att få koll på hur många kalorier man stoppar i sig, men jag skulle inte rekommendera det om man ska köra GI.

Jag har gått ner 4 kg nu med sunt förnuft. Äter mindre kolhydrater och motionerar mer, helt enkelt.

Kram och lycka till!

onsdag, augusti 13, 2008  
Anonymous Anonym said...

Jag testade GI Viktkoll och där fanns / finns det mesta som du behöver. Du kunde fylla i vad du åt, det fanns recept etc etc.

Däremot var GI inget för mig men det är en helt annan sak :D

onsdag, augusti 13, 2008  
Blogger Polly said...

Äh, jag testade ju Aftonbladets grej. Men det passar inte mig alls att hålla på och mäta och väga och skriva upp allt jag stoppade i mig. Nu är det bara väck med kolisarna och försöka hålla igen på portionerna som gäller...

onsdag, augusti 13, 2008  
Anonymous Anonym said...

Testade också Aftonbladets viktgrej men det var inget för mig för jag hann aldrig fylla i det jag åt eller orkade hålla på att väga maten etc. Men säkert bra för den som har tid över :). Fick lite tips och recept som jag tog till mig vilket i och för sig var bra.

Nä, sunt förnuft vad gäller maten och så en del motion - det är min diet i höst! Nå't annat hinns/orkas inte med.

torsdag, augusti 14, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home