lördag, oktober 04, 2008

Sista listen...

I snart ett år har jag väntat på att de sista listerna ska komma på plats i huset. Och se: trägen vinner, för nu i helgen ska det äntligen ske. Har varit och handlat virke och färg; hyrt superavancerad kap/ger-såg på ställning och gasdiven spikpistol; sonen är inhyst hos mormor och morfar och de två yngre bröderna är inbussade från södern. Idag går startsktotet.

Just nu ligger alla tre killana och snusar sött, men kl 8 står frukosten på bordet och mamman blåser revelj. Har tillochmed förberett dagens lunch - en härlig con carne står i kylen och gottar till sig. Allt för att inte ta tid till oväsentligheter. Här ska snickras!

(På måndag ska jag f.ö. träffa Martin Timell i ett jobbärende, då tänkte jag visa honom mina valkar.)

Hejja hejja!

3 Kommentarer:

Blogger Agata said...

Nämen, Labello! Hmmm... Jag vet inte om det är riktigt socialt accepterat att man går och visar sin nakna midja för tv-kändisar! Jag rekommenderar dig att låta bli.

Har du inget som handlar mer om husrenovering att visa?

;-)

lördag, oktober 04, 2008  
Blogger LaBello said...

Agata: Moahaha, efter två månader med GI finns inga midjevalkar kvar att visa. Eller ... hrrmmm.. det gör det visst. Får väl hålla fram handflatan och hoppas på tur!

lördag, oktober 04, 2008  
Anonymous Anonym said...

Å vad det lät roligt! Jag älskar att göra såna saker, särskilt som resultatet är så tydligt. Blev det bra, är du nöjd?

måndag, oktober 06, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home