söndag, maj 27, 2007

Bra helg

Haft svärfar med fru på besök hela helgen. Trevligt på alla sätt och vis. Dessutom visade lillen sig från sin bästa sida och gav oss sovmorgon (till HALV NIO) såväl lördag som söndag. Som att vinna på Triss, allra minst.

Har utnyttjat det vackra vädret och gjort utflykter, bla till Lida Friluftsområde där vi promenerade vid vattnet och jag lade grunden för den rödaste bringan i mannaminne. Grillade gottigott i går kväll och satt ute och åt i bara skjortärmarna. Har liksom inte hängt med känner jag, men plötsligt blommar syrenen, man svettas på ryggen och vindarna är ljumma. Lovely!

Idag tog di gamle sonen på tur till lekparken medan jag och maken rensade ut alla verktyg och annan renoveringsjunk som ockuperat gästrummet de senaste tre månaderna. Döm om min förvåning när det visade sig att det fanns ett golv där under all bråte! Städade ut förrådet och ställde in allt i nya snygga boxar med etiketter på rätt plats i hyllorna. Ett hallelujah moment för strukturfascisten LaBello kan jag lova.

Firade mors dag med fika och fortsatte sedan att fira framför Oceans Eleven med Ben & Jerry. Och i morgon är dagis stängt så jag och lillfisen ska mysa ännu en dag. Gött var ordet, sa Bull.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home